Semester =)

=)
Är nu inne på andra veckan av semestern - den går alldeles för fort :-/ Fast jag var inne & jobba lite igår och det måste bli en sväng i morgon med. Har ju ingen att lämna över till tyvärrr, så helt ledig kan jag ju inte vara. Ingenting av allt som vi skulle hinna med är typ ens påbörjat, man vänjer sig snabbt vid lata dagar. Okej - det var väl inte helt sant, Jonas har grejat en del faktiskt.

Blev så frustrerad på vädret förra fredan, Jonas & jag jobbade båda sista da´n innan semestern. Kollade väderpognosen, skulle vara sol på Gotland. Och vi behöver sol, tänkte jag. Så jag gick ut & boka, åkte i söndas...
Möttes av värsta spöregnet när vi åkte av färjan :-(. Dock endast den kvällen, hade helt okej väder hela veckan.)
Jag hade bokat in oss på 2 olika vandrarhem, på det första bodde Nenne & Uffe då med. Så det blev lite grill & vin på kvällarna. Det andra vandrarhemmet låg lite mer söderut, i Ronehamn.
Jag har aldrig tidigare bott så och varit minst sagt skeptisk till det. Måste säga att det var kanon! Istället för att vara hänvisad till ett trist hotellrum, hade vi en stor pool, minigolf, utegrupper att sitta & grilla & ta ett glas vi på kvällarna medan barna spela fotboll eller bada i poolen. Rummen var jättebra med kyl/frys, toa & dusch, kokplatta kaffebryggare etc. TV fanns dock inte, men i ett annat allmänt utrymme.Vi hade med datorn & lite filmer till barna. Kunde inte varit bättre!
Barna gillade nog Kneippbyn mest, med sommarland & vattenland. Sudersand på Fårö är utsett till Sveriges bästa havsbad & var kanon! Kilometer efter kilometer med mjuk sandstrand. Emil var helt salig i vågorna, Olle som vanligt lite försiktigare =)

Emil sover mot en rauk på Fårö =)

Ja, det var underbart skönt att komma iväg lite =)

Om en dryg vecka åker vi till Rhodos, där är det 31 grader nu. Längtar!!!=))

Nu ska jag laga lite mat, Jonas är ute & springer(!!!), & Olle cyklar med varvet runt. Emil sitter & svär(!!), vid Playstation, spelande Stars Wars...går nog inte så bra låter det som =))

Ha en skön kväll,

XD

Vilken färg ska jag ta...?

...kan inte bestämma mig. Blir nog ett par av varje =)

Fragile...

"Eyes are blind. You have to look with your heart. What´s most important isn´t visible."

Me & The Headforce =)

Så snygga (?) var vi på Å&Å´s 80-tals fest i lördas.
Vi hade jättekul, en hellyckad kväll!

:D

Mittwoche..

.. betyder onsdag på tyska om jag minns rätt =)
Har  hunnit med en hel del faktiskt; grillat i Karmå´n, semesterdag med bad i vätterviken (svinkallt i vattnet!), shopping i linköping med Jennie, bjudit svär på grillning, jobbat och 2 bad i brorsans 27-gradiga pool. Helt underbart! Jonas och jag har beslutat att det måste bli en så´n. Då behöver vi i princip aldrig åka hemifrån. Kanske för & handla då...:-)
Fick besök ikväll av en supertrevlig kille som funderade på att köpa marken som är "kvar" här utanför oss. Skulle ta med tjejen ner & prata lite en kväll. Kul! Vi ska själva köpa tll lite mark här nu, sen kommer J&M, underlag för mycket socialt umgänge =), Ja, ännu en anledning att stanna hemma! Känner mig lite som de i tv-reklamen; bara en fråga - när får vi åka hem?  (som Emil alltid säger, såfort man hunnit i bilen i princip =)Men det är ju bra att man trivs!
Jonas lägger marksten, jag tar ett glas vin på altan & firar semester (tagit ledigt i morgon igen =), 2:a dan denna vecka),
passar på när det är fint så kan jag jobba när det regnar :D.

Ser fram emot helgen, ska bli skitkul. Mitt största orosmoment är att jag ska glömma kameran....så jag inte kan föreviga "eländet". 80-talet var ju rätt fritt & färggrannt, så otroligt kul kläder & frisyrer - hoppas alla kommer ihåg att bära attityden med =), för det hade man ju...!!

I morgon har vi bjudit hem en "jobbarkompis" till Jonas på grill, han har varit här & grejat lite med Elbros projekt & sitter på statshotellet dessa underbara sommarkvällar. Det går ju inte, vi måste ta hit han!
Våra ungar som typ altid sover kl. 19.00, sitter uppe framför dvd´n, de har svårt att klara dessa dagar i solen ( de har varit mest lediga, tack vare underbara vänner, och mitt flexibla jobb), så de har däckat en stund på em varje dag nu. Men i morgon tar vi lite sovmorgon, städa lite,sen brorsans pool igen!

Jennie & Jesper = 1 år idag - grattis till er! En sjuttondel av ditt liv, gumman :D

Ja. Jag vet att hela inlägget lyser av egocentriism. Men jag är nöjd med livet & har det bra, trots den trista diagnosen jag fick i förra veckan! Man får faktiskt se saker & ting från den ljusa sidan, annars går det inte!!

Ha det bra & ta vara på soldagarna!! Kanske regnar det igen i morgon....