Mittwoche..

.. betyder onsdag på tyska om jag minns rätt =)
Har  hunnit med en hel del faktiskt; grillat i Karmå´n, semesterdag med bad i vätterviken (svinkallt i vattnet!), shopping i linköping med Jennie, bjudit svär på grillning, jobbat och 2 bad i brorsans 27-gradiga pool. Helt underbart! Jonas och jag har beslutat att det måste bli en så´n. Då behöver vi i princip aldrig åka hemifrån. Kanske för & handla då...:-)
Fick besök ikväll av en supertrevlig kille som funderade på att köpa marken som är "kvar" här utanför oss. Skulle ta med tjejen ner & prata lite en kväll. Kul! Vi ska själva köpa tll lite mark här nu, sen kommer J&M, underlag för mycket socialt umgänge =), Ja, ännu en anledning att stanna hemma! Känner mig lite som de i tv-reklamen; bara en fråga - när får vi åka hem?  (som Emil alltid säger, såfort man hunnit i bilen i princip =)Men det är ju bra att man trivs!
Jonas lägger marksten, jag tar ett glas vin på altan & firar semester (tagit ledigt i morgon igen =), 2:a dan denna vecka),
passar på när det är fint så kan jag jobba när det regnar :D.

Ser fram emot helgen, ska bli skitkul. Mitt största orosmoment är att jag ska glömma kameran....så jag inte kan föreviga "eländet". 80-talet var ju rätt fritt & färggrannt, så otroligt kul kläder & frisyrer - hoppas alla kommer ihåg att bära attityden med =), för det hade man ju...!!

I morgon har vi bjudit hem en "jobbarkompis" till Jonas på grill, han har varit här & grejat lite med Elbros projekt & sitter på statshotellet dessa underbara sommarkvällar. Det går ju inte, vi måste ta hit han!
Våra ungar som typ altid sover kl. 19.00, sitter uppe framför dvd´n, de har svårt att klara dessa dagar i solen ( de har varit mest lediga, tack vare underbara vänner, och mitt flexibla jobb), så de har däckat en stund på em varje dag nu. Men i morgon tar vi lite sovmorgon, städa lite,sen brorsans pool igen!

Jennie & Jesper = 1 år idag - grattis till er! En sjuttondel av ditt liv, gumman :D

Ja. Jag vet att hela inlägget lyser av egocentriism. Men jag är nöjd med livet & har det bra, trots den trista diagnosen jag fick i förra veckan! Man får faktiskt se saker & ting från den ljusa sidan, annars går det inte!!

Ha det bra & ta vara på soldagarna!! Kanske regnar det igen i morgon....

XD =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0