Semester =)

=)
Är nu inne på andra veckan av semestern - den går alldeles för fort :-/ Fast jag var inne & jobba lite igår och det måste bli en sväng i morgon med. Har ju ingen att lämna över till tyvärrr, så helt ledig kan jag ju inte vara. Ingenting av allt som vi skulle hinna med är typ ens påbörjat, man vänjer sig snabbt vid lata dagar. Okej - det var väl inte helt sant, Jonas har grejat en del faktiskt.

Blev så frustrerad på vädret förra fredan, Jonas & jag jobbade båda sista da´n innan semestern. Kollade väderpognosen, skulle vara sol på Gotland. Och vi behöver sol, tänkte jag. Så jag gick ut & boka, åkte i söndas...
Möttes av värsta spöregnet när vi åkte av färjan :-(. Dock endast den kvällen, hade helt okej väder hela veckan.)
Jag hade bokat in oss på 2 olika vandrarhem, på det första bodde Nenne & Uffe då med. Så det blev lite grill & vin på kvällarna. Det andra vandrarhemmet låg lite mer söderut, i Ronehamn.
Jag har aldrig tidigare bott så och varit minst sagt skeptisk till det. Måste säga att det var kanon! Istället för att vara hänvisad till ett trist hotellrum, hade vi en stor pool, minigolf, utegrupper att sitta & grilla & ta ett glas vi på kvällarna medan barna spela fotboll eller bada i poolen. Rummen var jättebra med kyl/frys, toa & dusch, kokplatta kaffebryggare etc. TV fanns dock inte, men i ett annat allmänt utrymme.Vi hade med datorn & lite filmer till barna. Kunde inte varit bättre!
Barna gillade nog Kneippbyn mest, med sommarland & vattenland. Sudersand på Fårö är utsett till Sveriges bästa havsbad & var kanon! Kilometer efter kilometer med mjuk sandstrand. Emil var helt salig i vågorna, Olle som vanligt lite försiktigare =)




Emil sover mot en rauk på Fårö =)



Ja, det var underbart skönt att komma iväg lite =)

Om en dryg vecka åker vi till Rhodos, där är det 31 grader nu. Längtar!!!=))

Nu ska jag laga lite mat, Jonas är ute & springer(!!!), & Olle cyklar med varvet runt. Emil sitter & svär(!!), vid Playstation, spelande Stars Wars...går nog inte så bra låter det som =))

Ha en skön kväll,

XD


Kommentarer
Postat av: Hasse

Jonas springer....Har du hotat honom eller slagit honom. Jag förstår om han varit dum... men var varlig han är en känslig kille........

2009-08-04 @ 01:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0