Verkligheten/vs Tina - del 1

Verkligheten är tuff. Men jag är tuffare!

Har ett rent helvete med min höft. nu har "det" spridit sej till knähelvetet!
Har dock köpt ny alpinutrustning.
Tro inte att verkligheten vinner där!
Ni har inte en aning om min envihet i så fall!

Jag tänker vara med mina barn i slalombacken i år oxå!
Måhända kan det hampa sej som förra året -att en scooter ev får ta en tur & hämta upp mej - men det ska bli ett härligt minne för dem i så fall, inte det minnet att "pappa åkte skidor med oss, & mamma låg framför brasan i stugan & läste Jonas Gardell"...

Fast det gör jag gärna. Kanske inte Gardell - hellre hans lilla bögälskling! Exempelvis "Hjärtat får inga rynkor" - av Mark då. Gullig & lite djup - humoristisk såklart.

Älskar! Mitt "nya" fina hus! Vi har ägnat flera da´r åt att plasta om, plasta in, käka hämtmat, inhandla kompressorer på "akutbasis", andas "ibland men inte ibland", gorma, gapa, härja & faschineras över vad lite vit färg kan åstadkomma & förändra i ett femårgammalt äktenskap. Och, JA - det är en del...:-)

Gillar! Alla, ni runt omkring mej - och era intentioner att göra denna "sportlovsveckan" till typ den mysigaste, pysigaste & mestminnesvärda veckan i era liv - tillsammans med era mys pys gysmän,ungar&sambos &älsklingar - överallt, outthere! Tummen upp! Verkligen!
Jag hoppas att alla era drömmar går i uppfyllelse & så. Såklart!

Retar mig på!  Att 75% av alla, mina "svenskinfödda" f.d vänner,  inte kan stava till de allra enklaste svenska ord - som t.ex "presenter"...? Nej förlåt förresten...det var bara en..Men det räcker!  P.S - Jag vet - halka fel!! Sorry!!

Hatar! Alla er män, som kallar er "Pappor", men som gör glada gubbar i er status på facebook, när era barn ska åka till "den andre förälder´n" några da´r! För vett´ni- har aldrig faktiskt råkat på en mamma som gör så! Hitills iaf!'
Patetiskt! Sorgligt!
Ofattfart!
Önskar att nå´n annan fått chansen att få just era barn - en familj som kanske inte längtar efter nå´t annat än just det! Ett barn som är deras - eller "längtats bort" av nå´n annan..'
Fy Faan för er!

Saknar! Mina egna små "trollhuliganer" galet!

Bara detta:-)

Barnen får instruktioner av Faster Lotta, då de ska gå ut på "Bus eller Godis"-runda:
- Om ni inte får något, ska ni ändå vara trevliga & önska trevlig helg! Säger Faster.
- ....eller kan man säga "Fuck You!... säger Emil....

Supernanny (Storasyster!!)...Where are you?!...:-)

Take Care!

:-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0