Lugn & fiiin...:-)

Jag tycker faktiskt att jag är i grunden en rätt stabil människa. Alltså både fysiskt, psykiskt & emotionellt.
Jag vet också att väldigt många protesterar rätt vilt där :)

Jo, det beror på att jag är välsignad med ett jävla temperament & ett sjuhelvetes humör emellanåt.
Men stabil - det är jag! :-) Jag har ju nämligen för länge sen accepterat att det är så - och det temperamentet & humöret visar sej kanske typ:

* När nå´n bete´r sej riktigt korkat/elakt/sjukt - särskilt med barn eller gamla inblandade
* När nå´n vidhåller och framhåller sin snedvridna åsikt/uppfattning som fakta! fast det finns hur mycket belägg som helst för motsatsen
* När folk agerar galet och sen förnekar/ljuger/slingrar sej/skyller ifrån sej - & vägrar ta ansvar för det - för att rädda sina egna sköra tunna skinn - och tror att Fass, Wikipedia & Historien skrivs om, om man blånekar tillräckligt....Okej, Wikipedia funkar ju lite så faktiskt :-)
* När folk på ren jävelskap eller för skojs skull "snackar skit" alltså far med rena osanningar
* Oc särskilt här då : När idioter till telefonförsäljare ringer en för tredje gången, dolt nummer - på två da´r & inte fattar att man inte är intresserad - fast man på en rimligt trevlig nivå förklarat det såsom man skulle förklarat för en tre-åring, två gånger tidigare inom loppet av tjugofyrajävlatimmar!

Justsåvarde´!

Igår när jag knalla omkring här i allsköns ro så ringer telefon.......Dolt nummer...Känner irritationen redan där!

- Aaa Tina, svarar jag då såklart.
- Hej, jag heter Bänkt & jobbar på kjdaifiqoi i Göteborg :)
- Varvade´dusadu jobbade sa du?
- Jag ringer ifrån bcadlsjhfpi i Göteborg, haha :-)
- Kul?!
- Jag vill prata med din man.
- varför, undrar jag då - vad säljer du?
- Jag vill prata med din..man!!

Ungefär där exploderar jag fullständigt! Kom då ihåg att det som sagt är tredje gången de ringer från just jdsfajiåi i Göteborg...

- Du. Jag litar inte på folk som påstår att de heter Bänkt, bryter svårt på turkiska & inte kan uttala namnet på sin arbetsplats! ..säger jag då..
- Din man har ett företag!
- Ehh, jotack..jag vet det! Förresten vet du, att det är olagligt att ringa folk & försöka sälja saker från ett dolt nummer? Jag ska kunna se numret du ringer ifrån, och kunna nå dej på detsamma - kan du ju informera din chef om på nästa säljmöte!!!
-Jag ringer via en växel, då blir det så..
- Och förresten, gormar jag vidare - så är vi med i NIX så hur har du fått vårt nummer???
- Ni har företagsabonnemang, och då hjälper inte NIX, hahaha

Hahaha??? Tönt!!! Nä - IDIOT!!! (Sa ja´inte!)

- Okej. Brukar du skälla ut dina kunder sådär?...säger han då..
- Va? Nej, ryter jag - våra kunder kan normalt sett presentera sej på ett hyfsat sätt & vet vanligtvis vart de jobbar! Vad vill du??
- Jag är kund hos din man!
- Nehej du, här sköter jag det administrativa och vi har definitivt ingen turkkund som heter Bänkt & jobbar på bhsydolol i Göteborg!!
- Nähä, men jag kanske skulle bli kund! De´vetjuintedu...haha..
- Ja, då tycker jag att du ringer min man, som heter Jonas på tele XXX XXXXXXX istället för på vår privata hemtelefon!!! Men försök inte sälja på´n når´a rengöringsmedel bara! HAHAHA!!!
- Haha :-)


Jo, jag vet att jag överreagera. Minst sagt! Jag blev faktiskt lite osäker efter samtalet - och var tvungen att fråga Jonas lite om eventuella kunder/projekt på g i Göteborg - men det verkar lugnt faktiskt. han hade inte heller ringt upp honom se´n - men det kanske han inte gjort iaf med den rabiata kontorskärringen :-)

Jag är rätt säker på att det var samma företag, av olika anledningar, att han bjöd sina försäljningskollegor på ett gott skratt i fikarummet se´n - jag satte minsann ditná!! - men nästa gång ska jag åtminstone låta stollen framföra sitt egentliga ärende innan jag går upp i atomer :-)

Det lovar jag! för han satte lite bry i skallen på mej efteråt - när jag lugnat ner mej...:-/

Bara dessa jävla försäljare av alla de slag kunde sluta ringa hit!!! Mina nerver klarar ju tydligen inte av dom!
Telefonförsäljardepression....kan man få det??

Sålänge.

XD

 


Kommentarer
Postat av: Marie

WOW tycker du tog detta bra tufft jag e en mes när de ringer... men ja håller med dejd etta va skummt samtal/person...'



ha de bäst KRAM

2011-03-03 @ 04:48:51
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hahaha, du skriver så braaaa!!!

2011-03-04 @ 21:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0