Sjukt depp?

Häromdagen kunde man läsa i alla dagstidningar om fenomenet "försäkringskassedepression". Den utlöses tydligen av kallt bemötande & dålig hantering av de ärenden man kan tänkas ha där, mest långtidssjukskrivningar tror jag. Men nu så, om försäkringskasseläkaren utan verklighetsförankring bedömmer att du kan jobba fullt trots ryggmärgsbråck, lung & skelettcancer eller total amputering av halva din lekamen - så kanske man kan få ersättning ändå då. Men bara om man blivit deprimerad då vill säga...Hmm..?

Idag presenterades en utredning som menar att Arbetsförmedlingen är det sämsta statliga verk vi har i Sverige.
Om - och i så fall hur & varför det är så, har jag varken en åsikt eller en aning om. Men kanske kan nästa folksjukdom bli arbetsförmedlingsdepression? Kan också tänka mej att många kommer få bipolära diagnoser där - "försäkringskassedepression med tydliga inslag av arbetsförmedlingsdepression, ev även en tendens till A-kassedepression - dock ej i dagsläget med säkerhet fastställt"...?

Tror jag ska skola om mej.

Ser en lysande framtid inom psykiatrin....bara jag inte blir deppad innan! :-/

Men.

Nu åker vi skidor. Tjohej!

XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0