Valdags =/

Då jag i mitt miserabla tillstånd spenderat många timmar framför Tv´n denna vecka, och utbudet har dominerats av Valet mellan dom två tågen - så har jag utvecklat ett enormt politiskt intresse såhär lägligt inför den stora dagen; 19 september 2010.

Precis nu avlutade partierna sin "Valspurtsturnering" på SvT. Alla partier hade en minut att avslutningstala till svenska folket, ja - hela nationen..!!

Centern ska man rösta på om man tror på nyföretagande.
Moderaterna om man vill ha jobb.
Socialdemokraterna om man vill ha färre klyftor i samhället.
Folkpartiet om man vill ge barnen en bra utbildning.
Miljöpartiet om man värnar om miljön.
KD om man bryr sig om varandra.

Jag erkänner, jag grät en skvätt till KD´s avslutningstal..

Ja, jag inser att jag behöver ha sex valsedlar i morgon, för jag tror på alltihop av det där...

Oroa er inte inför morgondagen. Med de alternativen kan det ju inte bli fel!! =/

Sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0