Alla har sin överman...=(

Varför, varför, varför?
Varför ska det vara så inihelvete svårt att sluta röka?

Jo, jag vet vad jag har att vinna på det. Jag har ju allt att vinna;

*Hälsan
*Ekonomin
*Lukta gott/
*Fräsch andedräkt
*Hyn blir finare
*Inga rökrynkor
*Man slipper begäret/ ett + i det sociala livet
*Barnen behöver inte konstant oroa sej för att man ska dö innan de fyller elva & gifter sej...:o
*Man slipper höra alla "kaxiga" uttalanden som "man måste bara bestämma sej!" & " jag slutade den 7 juli & för tre år sen & har aldrig tagit ett bloss efter det" etc, etc, etc till ha i helvetet hämtar hemén!

Jag vet att jag är en rätt tuff & stark tjej. Med karaktär. Därför är det hela ännu jävligare!

Jag bryr mig inte speciellt vad folk i allmänhet tycker & tänker om mig, överhuvudtaget.
Jag vet vad jag är för en människa & tänker inte vare sig förklara mig eller försvara mig eller mina val.
De som jag bryr mig om känner mig iaf, resten - so what? Orkar inte engagera mig i folks bryderier hit & dit hela tiden!
Det är just det som är problemet. För till&med jag, inbiten rökare som jag är - har inre fördommar om att rökare är människor med svag karaktär.

Men alla har ju sin "överman", och i mitt fall verkar det inte vara bättre än att det är just ciggen.

Skulle anta vilken utmaning som helst;

*Inte käka godis på ett år - ingen konst, äter aldrig snask!
*En vit månad på semestern - marigare.., men kan du kan jag!
*Jag tar vilken fight som helst, bara jag vet att jag är rätt ute...utom denna....eller??

Jag har inte svårast att låta bli dem i sociala sammanhang, på så sätt är de inte en del av min "identitet".
Svårast är, när jag är helt ensam. Med en kopp morgonkaffe på altan - & solen tittar fram. Då njuter jag verligen av ett bloss.
Eller när jag pratar i telefon. Jag försöker alltid röka en cigg då, så att den jag pratar med inte hör att jag röker....*skäms?*
Hade jag hamnat på Robinsonön vet jag att jag hade gett upp min veckoranson ris för ett par mentholcigaretter första da´n...


Nu är det som så, att jag av rent "medecinskt" skäl måste!!! sluta röka. Egentligen för 10 dgr sen! (Nej jag är inte sjuk eller nå´t..men...ja..det återkommer jag nog till..senare...)
Och kommer just inte ens till skott att försöka..=/ Mitt beroende eller beteénde i det här är så inibänken djupt rotat...*suck*....men jag vet att jag bara måste!
Men inte idag,
Imorgon?!?!

Jo, jag vet att jag kan om jag bara bestämmer mej och att jag kommer, med ett brett flin, deklarera till någon en annan jävla vacker dag att - "jag har inte tagit ett bloss sedan den 5/5 2011 för det var då jag verkligen bestämde mej för det måste man!! o nej jag har aldrig varit röksugen efter det o sparat 43 867kr har jag o köpt mej en symaskin o en resa till Rom, så underbart fint hehe...för de pengarna som du bränner upp haha..!!"

Men som sagt. Vinnarskalle har jag! Förlorar sällan! en utmaning!!

Någon? Challange??

Isf, call me!! =)

Sålänge.

XD




Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kan anta utmaningen men du vill inte ta den eftersom det är jag.... så jag hoppas att någon annan antar den så du lyckas

2010-09-05 @ 17:09:31
Postat av: Tina

Jodå, det vill jag alldeles säkert - bara jag vet vem du är =)

2010-09-05 @ 18:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0