Lightning =)

Ja Herregud.

Jonas spenderar kvällarna i garaget. När jag frågar vad han gör pratar han om kablar,nätverk, och elkopplingar & sånt svårförståeligt.

Igår kom han in, slog upp datorn & fipplade lite. Sen ropar han exalterat; -Kom hit ett tag, älskling!
Stolt visar han upp resultatet av dessa nedlagda timmar i garaget.

- Kolla här, öppna det här programmet, och tryck här. Sen trycker du här...Kolla!! Kolla!!
- Ehh..va?..Vad händer?..Hände det nå´t??
- Men kolla ut! Ser du inte att ytterbelysningen nedanför garaget är tänd?
- Ehh..jo..Vad bra??!!
- Jo, nu så kan vi tända & släcka var vi än befinner oss, när vi är ute & reser & så! Och jag ska koppla vidare så vi får kameror och kan se vad som händer härhemma i realtid, kan sätta på tvättmaskinen & kaffebryggaren så det är nybryggt när vi kommer hem & bla bla bla....yada yada yada...
- Okej. Helt fantastiskt! Verkligen!...Men du. Hur gör jag om du inte är hemma & har datorn med dej, finns det en lysknapp nå´nstanns om jag vill tända ute??
- Ehh...va??...Nae...Inte än.... -Men, vet du - jag ska fixa det älskling!! Jag fixar det!

Så nu måste vi stänga på datorn, vänta till den startar upp - gå in i programmet & trycka på en knapp för att få lite uteljus.  Samma sak om vi vill släcka sen.

Så nu är Jonas är ute i garaget igen.
 
Så är det att leva med en tekniker! Om ni undra.

Ja Herregud.

XD


Kommentarer
Postat av: Marie

FNISS fixa en knapp med som kan öppna de dära krångliga vinboxarna å kyla dom ... eller hälla upp ett varmt bad lite svårt me tända ljusen till kanske... annars får du singa Nisse på MAnpower...



Ha en bra dag å underbar helg! KRAM

2010-10-29 @ 08:58:23
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/
Postat av: dottern

haha underbart du! du har en riktig karl ;)

2010-10-30 @ 13:14:42
Postat av: Annelie

Det där känner jag igen =)

2010-11-02 @ 00:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0