Jo, vi ska skiljas..

..men inte från varandra utan från de förbannade, underbara, älskade jävla cigaretterna.

Nu så. En gång för alla. Klarar vi inte av det nu gör vi nog det aldrig, känns det som.

Ja, jag gjorde en kupp här. Ni vet ju att jag länge varit väldigt nyfiken på vilka ni är, ni i statistiken. För ni är så dåliga på att kommentera (inte du, fotbollsfrugan :-)).
Redan i morse började det rassla i mailboxen och pipa i telefon. Men fortfarande dåligt i kommentarsfältet. Men nu har jag iaf identifierat en del av er, och jag är överraskad och glad över vilka ni är, som smyger förbi.
Får väl acceptera ert tystlåtna sätt helt enkelt :-)
Men jag har dåligt samvete faktiskt. Jag har tydligen givit ett par av er ordentligt ont i magen. Förlåt!

Jag har jättedåligt samvete för en sak till.

Igår var jag både man & barnledig. Så blev jag bjuden till familjen Gille på middag. Jag valde dock bort vinet, för jag ville åka hem & njuta av ensamheten & tystnaden. För jag är faktiskt aldrig helt ensam.

Det var 15 minus vid 22.00 tiden. På den lilla grusvägen sprang det plötsligt ut en hare framför min bil. Jag bromsa in, och den försvann snabbt i mörkret på andra sidan. Jag körde vidare. Då kom en till. Antagligen den första harens älskling, eller kanske bästa kompis. Eller dess barn kanske.Han sprang på vägen framför bilen, hoppade från högra till vänstra sidan. Men för fasen, tänkte jag. Hoppa över då & spring ifatt din kompis. Men den fortsatte bara springa som en galning framför mej. Jaja, tankte jag - och fortsatte köra sakta fram. Så var det i flera hundra meter. Sen kom jag på. Att jag nå´n gång hört att ett djur kan "fastna" i hellyset, och inte kunna springa av vägen då, å man ska släcka när detta händer. Så då gjorde jag det.
Det fungerade. haren hoppade av vägen direkt. Fast åt höger. Samma håll som de från början kom från.
Så nu har jag delat på ett älskande par. Eller kanske en far &  hans son. Ett par kära vänner som hänger ihop i den kalla, skrämmande vinternatten för att det trots allt är både säkrare & trevligare att vara två.
Tänk om de aldrig mera hittar varandra?
Dumma jag!

Min älskling sitter och programmerar på en sopstation i Norge just nu. Ja, det finns många sätt att spendera en lördagkväll i Mars på...

Själv har jag sovit i soffan mellan sju och kvart över nio. Emil kom redan klockan sex, och ville gå & sova.Sen kom Olle vid sjutiden. Mina barn är så fruktansvärt kvällströtta. Sover iaf till sju i morgon.
Sen kommer en kompis till Emil & en till Olle. Även Gille barnen kommer sen. Så det blir nog röj...

På tv´n här har jag ikväll Ettan, Fyran och Tv4 Fakta. Faan!
Brukar ju ligga & slökolla lite på tv´n i sovrummet en stund varje kväll innan jag somnar. Men den exploderade bildröret på häromkvällen :-(
Internet strular hela tiden.

Jonas, kom hem. Allting rasar. Jag behöver dej! *snyft*

Ha en skön lördagkväll!

Sålänge.

XD



Kommentarer
Postat av: cilla

Hej

Jag går också in här och läser ibland du skriver så jäkla bra Lycka till med ciggareterna själv är det 12 år sen jag slutar men det går men det är ett helvete i början och ett bra tag fram men lycka till

2010-03-07 @ 12:34:27
Postat av: Marie

haha tack för den passningen Tina..

jag började undra va vem vilket du skulle skiljas från hihi



HA EN UNDERBAR DAG!!!!!

Marie

2010-03-07 @ 13:59:56
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0