Dofter & sån´t

För några månader se´n skrev jag ett inlägg som handlade om musik och de flashbacks man ofta får när man hör en viss låt eller ser en viss artist.

Samma sak är det med dofter.

Kanske tycker ni att jag tjatar om samma saker eller återkommer till samma ämnen ofta. Det är möjligt. Jag vet inte.
Men ikväll fick jag ännu ett slag i magen. För det är så det känns.

Min syster. Hon som inte lever längre. Annelie.
Hon hade många små & stora passioner, men två av dem var;

- Kläder. Hon hade jättebra klädsmak! Vi hade samma smak i det mesta, hon & jag!
- Dofter. Hon älskade Partlites doftljus. Lavendel.

Sista veckorna har vi lite sakta börjat rensa i huset.
Garderoben är kanonfin! Fast det känns väldigt bizarrt att bara tänka på att nå´nsin bära hennes plagg - har jag tagit hem en påse med precis nyinköpta, med prislappar & allt. Kanske. Man vet aldrig. Det är för fint & dyrt för att skänka. Eller?? Hur resonerar nì? Ni är nog inte där kanske - men hur tänker ni??

Ikväll packade jag upp påsen. Allt doftar av lavendel. Som huset gjorde. När jag fann min syster död.

För mig luktar lavendel död. Lik.

Jag kan aldrig kunna bära dessa fina nya plagg.
Jag kommer alltid koppla ihop den doften med panik, tragik, smärta & sorg.

Men den doften i sig är ju känd för att vara rogivande & lugnande.

Bizarrt.

Livet är bizarrt.

Sålänge!

XD


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej

Du har så rätt vi som ej varit där kan ej förstå... men man kan försöka... Jag tycke du ska hänga in dom å spara dom, ta fram dom när du vill minnas lite, för kastar du dom kommer du nog ångra dig... men va vet ja... men då ha du ett fint minne, hennes kläder, doft, å bara ta fram just när du vill...



KRAM Marie

2010-07-05 @ 09:33:07
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Spara ibland måste man ta fram nåt och sniffa på och tänka tillbaka på. Just nu känns det nog för mycket och jobbigt. MEN som alla säger så tiden läker såren till en viss del. Kram

2010-07-08 @ 00:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0