"Bästaste"?

FB - addicted som jag är, har jag lagt märke till ännu ett fenomen.

Bästaste.
Har ni sett det ordet förut? Jo, alla ungar har använt det en längre tid i sina statusar & inlägg. - Nu ska jag se på film med bästaste Sofia, - Just haft en helkväll med bästaste kompisarna, - Jag har dom bästaste vännerna osv osv..
Såg för ett tag sen att även 30+ arna tyckte uttrycket var coolt & häftigt & hängde på, - Bästaste Eva & jag ska dricka vin & ut & dansa etc..
Idag har jag sett det hos flera 40+!!! =0
Känner man sig lite yngre & häftigare när man tar till sån´t? Är folk rädda för att vara vuxna & beté sig efter det, är det en del av jakten på den förlorade ungdomen?

Lägg av, ni är inte balla - bara patetiska!!

Så! Fick jag det sagt :-)


Veckan har rusat på, vi har hunnit med sol & bad, sköna grillkvällar, maginfluensa, nakenspring(!) i åska & regnskyfall, födelsedagsfirande, plattgångsläggning, sopstationskörning, ett par vimsbesök hos mamma, men det bästa(ste?) av allt, Ullared!
Nöjd. Men fattig.

Idag packas det vilt, imorgon åker vi till Gotland en vecka - ska bli urskönt.
Hoppas vädret blir bättre än förra året - då det regna & blåste typ hela tiden..

Ha en fantastisk vecka, mina vänner!

Sålänge.

XD

Kommentarer
Postat av: Marie

Bästaste Tina

Hoppas allt blir Bästaste Kanon på Gotland!!!

KRAM från en bästaste ålder 40+

2010-07-18 @ 19:42:36
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0