Love my "kidz"...=)

Har under den senare tiden observerat ett nytt fenomen. För mej iaf.
Alla..ja kanske inte alla men väldigt många frånskilda eller separerade människor har helt plötsligt i tal & skrift börjat referera till sina barn som "kidzen"!
Förmodligen ligger det varken någon djupare tanke eller negativ mening bakom det, men i mina öron låter det rätt illa faktiskt. Det antyder någon sorts distans som jag inte gillar. Eller som en assocciar av något slag. Jag föredrar ord som "barnen" eller kanske "ungarna", eller t.o.m "terroristerna" ger mig en bättre känsla där =)
Som sagt, jag har förmodligen helt fel, men har en tendens att haka upp mej på en del saker & det har jag gjort på det här. Men vissa ord blir ju periodvis lite mer inne & moderna, och "kidzen" har verkligen högkonjunktur nu.

På tal om barn. Och fenomen. Så är jag nog snart den enda morsan på Facebook som inte är med i någon grupp som "Jag älskar min son", eller "Jag älskar min dotter", eller "Jag älskar mina barn" osv... Men jag gör det ändå, om någon skulle undra. Tycker det är rätt sjukt att skapa så´na grupper faktiskt... Som att om man inte joinar, skulle man inte älska sina barn då, eller? Typ, undra vad hon är för tjej, oki - hon älskar både sin son & dotter...tumme upp där...:-/

Nä. Tycker ni jag är gnällig? Ja, det är jag med, ikväll iaf =) Ta inte åt er. Om ni nu snackar så, eller är med i nå´n så´n grupp - så gillar jag er nog iaf =)

Insåg just att det är ett bra tag sen jag skrev här.

Jul & Nyår har iaf varit kanon. Jonas & jag tog en svindyr mellandagssemester i Köpenhamn - men den var välbehövlig och värd varenda (en av de 15 000) kron(orn)a =) Ska ju jobba & slita i månader igen nu...

Idag har jag varit & kollat en 40-årspresent till Jonas - 3 februari är det dags =) Måste bestämma mig & beställa denna vecka om leveransen ska funka, men så blir det nog =) Man vet aldrig vem som läser, så det var allt om det....:-)

Hoppas ni allihop får ett fantastiskt nytt år!

Sålänge.

XD

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag det är ju självklart man älskar sina barn, konstig grupp skulle aldrig gå med i en grupp för att tala om det.



KRAM ha de gott /Marie

2010-01-13 @ 06:22:31
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0