Samtal mellan två bröder :)

Var; i bilen på väg till skola/dagis
När; Tisdag 07.30
Vem; Olle & Emil.....& deras mamma :-)


O - Mamma, vet du vilket det farligaste djuret på jorden är, det vet jag! Det är människan!
E - Nä, det är det inte för det vet jag, för det är...vad var det Olle?..som du visa mej på datorn...Det är farligare!
Jag - Vad var det då? Tiger?, lejon?
E - nä..
Jag - noshörning?
E - nä...:-(
O - Elefant?
E - nä... :-(

En tyst minut av intensiva funderingar följer...

O - nu vet jag vad du menar! På datorn.. Michael Jackson, för han blir ju en varulv & dom e´farliga!!!
E - Jaaa...en varulv är ju farligast! Maschel schackson! Det är farligast av alla!

Jag - Men Michael Jackson lever ju inte längre...så det finns ju inga varulvar! Så Olle har nog rätt - det farligaste djuret är nog människan.

Emil väljer att sitta kvar i bilen medan jag lämnar Olle på skolan. Tydligen i fortsatta djupa funderingar.
När jag kommer tillbaka levererar han i alla fall följande slutsats;

E - Men mamma. Alla djur behövs. Och alla djur har rätt att finnas...Det säger ju du jämt!!..Så när en Maschel schackson dör så kommer det ju en ny hela tiden, så varulvar är farligast. Faktiskt...allvarligt!

Jag - Ehhh...okeej..:-)

Haha, ja - vad ska man säga =D

Sålänge,

XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0