__---___------__-------- :-)

Vaknade igår morse, första stegen för dagen gick som vanligt till kaffebryggar´n.

Tyckte golvet kändes lite skumt - tittade ner, för att upptäcka att det är helt "uppvridet"...
Fukt.
Idag har vi dragit ut diskmaskinen, och kan konstatera att den är intakt och inte läcker. Fasan är ju att det är den vattenburna golvvärmen som är orsaken - har inte lust att få hela köket uppbilat precis...

Har ringt försäkringsbolaget. Som tur är, är jag verkligen övernoga med försäkringar - både på hus & hem och alla familjemedlemmar så det ser inte ut att vara några problem iaf. Men vi måste ju byta golv i vilket fall, vad som än är orsaken.
Funderar på att klinkra, samma som i hallen. Vi får se..

Så´na här trista grejer har alltid en förmåga att ramla in som ett brev på posten när det är som minst passande lixom..
Har ju fortfarande inte hittat nå´t nytt jobb - officiellt arbetslös sen 1/12 nu - håller på att bli fullständigt tolkig på det! Det passar absolut inte mej att "gå hemma" såhär. Har inte ens anmält mej till A-kassan än - skickat in alla papper & så, det är så jäkla bökigt och jag var så säker på att snabbt hitta något nytt. Nu var det ju en dum tidpunkt - inte så många som tar in personal just vid jultid, och jag vet att det löser sej - men jag har jäkligt dåligt med tålamod där.
Jag blir så jävla provocerad av somliga runtomkring, som har jobb & så, men gnäller & sjukskriver sej hela tiden.
Jag vill inget hellre än att komma in i arbetsrutiner igen - medans andra bara vill vara hemma & dra.
Jag byter gärna!!

Har varit på en del intervjuer - kom senast som nr 2(!) av 215 sökanden på en tjänst. Men då kan man ju lika gärna vara nr 167...när man ändå inte fick det.

Autotech går iaf lysande - har fått en rungande start, och det är ju jätteskönt. Även om jag sköter en del där - har jag alldeles för mycket tid över, men får absolut inget gjort hemma iaf.
Och eftersom jag blir stressad(!!) över all min "fritid" så reagerar kroppen med att bråka med psoriasisen såklart.

Som grädde på moset har jag börjat få jäkligt jobbiga biverkningar på cellgiftet - som har fungerat så bra (förutom tröttheten då) i över ett år nu. Nu när jag tar dem, får jag idiotvärk i kroppen och lustiga obehagskänslor så jag vet inte vart jag ska ta vägen emellanåt. Känns som jag har 40 i feber, och vill typ bara krypa ur skinnet..

Ja. Jag vet att jag gnäller. Ska gräva ner mej en dag till bara. För vet ni, sen är det ett nytt år igen!

Jonas & jag har en plan över vårt nya år - och jag har en "löfteslista" jag ska pricka av!

* Vi slutar röka 1/1 2011! Det får vara slut med det nu. På riktigt!
* Jag ska kontakta reumatologen och ta tag i min medecinering.
* Jag ska ta tag i min rosacea - fixa en remiss till hud, och inte bara låta det va längre.
* Vi ska röra mer på oss! Zumba framför MTV kanske..=)
* Vi ska inte unna oss det där goda glaset rött i vardagen, så ofta som vi gör!

Det finns ett par punkter till faktiskt - men de håller jag för mej själv än sålänge =)

Hörrni. Om vi inte hörs innan - så hoppas jag att ni allihop får ett fantastiskt nytt år! Ingenting kommer av sej självt - man får bita ihop ibland & kämpa på. Men det finns faktiskt också perioder när allt flyter och livet är alldeles underbart! Inga toppar utan dalar, eller hur :-)
2010 har jag kännt av stämningen i dalen lite för mycket. Men.
Jag ska till toppen 2011!

Hänger ni på?

Gott Nytt År!!

Sålänge.

XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0