Diggi lo diggi lej alla tittar på dej....(när du går i dina röda skor..)

Det händer saker just så här efter semestertider.
Uppenbarligen har en del par spenderat på tok för mycket tid med varandra i sommar. Så mycket så de rent av lesnat på sina partner.
Jaja, sån´t händer varje år - redan i maj har både Cosmopolitan & Amelia flera sidors reportage om hur man ska "motverka semestersabotören", "njuta av semestern tillsammans (alltså undvika att gå varandra på nerverna)" "hitta glöden" & "ta vara på din relation". Några sidor senare hittar du dock "semesterflirta vilt i sommar", "bästa semestersexet - tre tjejer berättar" eller kanske till&med "otrohet kan rädda äktenskapet"!
Ja, jag vet att ni har sett det.

I det lite mer ytliga skiktet av min bekantskapskrets har det dock gått totalt åt skogen.
Flirten var definitivt inte bra för förhållandet och bidrog absolut ingenting till den alltmer falnande glöden. Tvärtom!
Två relationer i kras & en himla massa barn blir lidandes för att föräldrarna envisas med att under merdelen av året gå som katter kring het gröt och inte orka/våga/vilja beröra det känsliga ämnet känslor.
Sen kommer solen. Och värmen. Och därmed livslusten. Man blir lite solbränd. Tar en kall & "slappnar av". Jämför sej med folk på stranden - oftast & med klar fördel de tjockaste. Och fulaste. Tycker kanske inte att de är SÅ jävla illa egentligen..
Blir en sväng på krogen kanske. Inte vet jag. Eller lite mer Facebook på kvällarna? Lite grannsamkväm? Ingen aning.
Men plötsligt så händer det iaf. Någon träffar en annan. Det är sommar, sol & semester. De avskyr att umgås med sin partner & ungarna bara tjatar & bråkar "oh, gud - de behöver komma tillbaka till dagis"!!
Och så går man då hem, som i ett av desa fall & deklarerar: Jag vill skiljas. Eller som i det andra fallet: Jag har hittat en annan men du behöver inte flytta om du inte vill för jag vet inte riktigt än vart det leder...???!!!

Idag så hampade det sig som så att jag råkade se båda dessa "männen" på stan. För det var just männen som ställde till det i det här fallet.
Döm om min förvåning när jag hittade den gemensamma "felande" länken!
Den ene av dom kom självsäkert spatserande med sin nyfräscha solbrända näsa i vädret iklädd..ett par väldigt RÖDA skor. Den andra stötte jag på i en skoaffär provandes....ett par väldigt RÖDA skor!!

Summa summarum. Otrogna svin som bär sig åt som riktiga idioter & skiter fullkomligt i hur de skadar sin familj & sina barn knallar omkring i riktigt röda skor!

Eller kanske inte. Men jag kommer iaf att vara Jävligt! skeptisk när jag möter på en så´n!
Jag vet dock att två av dem gör det iaf!!

Sålänge.

XD


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja de e hemskt... usch å RÖDA skor på en akrl, men visstd etta är inga rdiga karlar utan små kräk..- e ju bra man känner igen dom på skorna... (sorry va tvungen skoja till de lite)

men tankarna går till de sårade kramar om Man vet ju hur de känns... å de känns de lovar jag... HUA MEJ



HA EN BRA DAG TINA!!!!

KRAM MARIE

2010-08-26 @ 04:46:23
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/
Postat av: cilla

Du är så jäkla bra på att skriva. Jag tittar in här lite då och då kan hålla med dig att de är små kräk. Jag skulle nog bli lite full av grin om jag såg en karl i röda skor på stan

2010-08-26 @ 14:03:51
Postat av: Anonym

Haha ja jag kommer skratta gott åt män i röda skor from nu!

2010-08-26 @ 17:06:36
Postat av: Marie

Cilla: ja verkligen så fort man ser röda skor så komme man inte kunna hålla sig HIHI

2010-08-26 @ 17:36:33
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0