Very! Bad Hair Day!

Igårkväll insåg jag plötsligt, efter att barnen somnat, att jag faktiskt hade lite tid över för mej själv :)

Eftersom mitt hår är torrt som slaget hö i augusti, tänkte jag ta tillvara på tiden på bästa möjliga sätt - en riktigt effektiv & välgörande hårinpackning!

Problemet var att jag glömt köpa. Eller glömt...det har helt enkelt inte funnits på min inköpslista på..ja, mycket länge...

Jaja, hela nätet är fullt med kreativa recept på hur man gör egna hemmagjorda så jag googla runt lite.

- 1 st Avocado (hade jag inte, så det får gå med kiwi)
- 1 halv banan (hade jag många, så det blev en hel :))
- Olivolja (Japp:))
- Naturell youghurt (nä, men jordgubbsfil!?!, Samma PH typ!)

Så mosade jag ihop röran tillsamman med 4 äggulor, som jag kände kunde passa in (protein!), & nå´ra matskedar akasiahonung som jag hade över.
& så tvätta jag håret & i med "det". En varm handduk med på det - komplett :)

Ju längre desto bättre, va? Satt nog en timme & njöt av min "egentid" med en Family Living & ett glas vitt. Kände mej riktigt lyxig :-)

Sen skulle det sköljas ur.
Såg ut som nå´n spytt i badkaret & lukta riktigt skumt.
Faan - hela håret var som ett stort nystan klister..? Gick bara inte att tvätta ur eländet..:-(

Så idag har jag gått omkring & luktat rutten banan hela da´n..& så fort jag rört mig, krasar håret och det rasar stelnade bananrester omkring mej....Och dessutom sett ut som en ung Tina Turner frisyrmässigt...Eller som den av de alkoholiserade vänninorna i den där hysteriska tv-serien som jag aldrig kommer ihåg vad den hette, men som Jonas alltid sa att det var jag & Nettan när den tiden begav sej..:-)

Lägger en varning för den inpackningen från hell!

Så. Varför vek jag inte lite tvätt istället? Ska göra det nu....eller?...om jag inte ska ta & fixa till en fuktgivande & lugnande ansiktsmask kanske??

Ska bara googla lite först..:-)

Sålänge.

XD

Kommentarer
Postat av: Marie

fniss väntar med spänning av resultatet av ansiktsmasken...

2010-04-27 @ 05:42:38
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/
Postat av: cilla

Du har inte tänkt på att öppna eget det kanse skulle funka men med några kurser innan så blir det kanon

2010-04-28 @ 20:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0