Trött på & va trött på....

Jag är så less på att skriva sorgliga & ledsna inlägg. Lovar att detta ska bli det sista på ett tag. Ska ta tag i allt & rycka upp mig! På måndag...:)..(den berömda..:-/)

Tjatar mest om mamma & de problem som finns runt henne nuförtiden. Men saken är den, att jag orkar/kan/vill inte prata om det i vardagen. Börjar bara böla hela tiden då. Lättare att skriva & ge er som vill en chans att förstå.

Har varit hos mamma idag igen. Hon hade varit på konsert på förmiddagen. Med Jesper (Jennies pojkvän). Dock var både Jesper & hon förtvivlade, då "de svarta" hade fört bort & korsfäst Jennie i en bunker. Men hon hade fått bajsa i ett rör....Jennie alltså...
Sen är det eländet med koreanerna som ringer från hennes telefon...fatta räkningen??...alla samtal utomlands...

Ja. Vad ska man säga... ska man skratta eller ska man gråta? Jag gör både och om vartannat & ibland samtidigt...:-/

Det finns mycket som är märkligt och sorgligt. På avdelningen finns en tjej som kanske kan vara sjutton år? Sönderskuren överallt. Sjunger vackert. "Ovan där, lalalala - & däremma samlas helgonen... hela sånge om & om igen. Ibland byter on ut vissa ord mot "psyk"saker som on tycker passar in. Men on hae en underbar sångröst..:-/
Idag kom hon fram & prata;
- Hej snälla säg att du är intagen & ska va´är! Du är så fin & stilig - vi kan bli vänner du & jag? Du är så fiiiiin.....Förlåt? jag borde förstått att du bara hälsa på någon, men jag blev så glaaad...alla är så gamla & så sjuka här..& jag vill ha en kompis..
-Jaha....du tänker så....*får magknip av sorg & förtvivlan*

Vad kan en så´n tjej varit med om, vad har livet & människorna runt henne utsatt henne för??? För inte föds man så´n?? Väl?!!...

Hon hade en cig i handen. Jag var väldigt röksugen. Avdelningen har ett rökrum. Men jag våga inte. Tänk om jag sätter mig & tar ett bloss med tjejen & säger något helt fel?? Man vet ju ingenting om något där...Dåligt & fegt av mej, jag vet..
..kanske nästa gång...

I övrigt har vi haft entrevlig kväll i Varamon. Jonas kom hem ikväll men åker i morgon igen. Kommer hem nästa fredag...hoppas jag :)

..& jag ska se på Twilight i morgon - hela kvällen :) Är nog ensam om att inte sett de filmerna? Man får försöka roa sig så gott man kan, va :)

Men först simskola & kalas.

Nästa gång är jag glad igen. Säkert :-)

Sålänge.

XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0