Bubbel :-)

Ikväll har vi haft huset fullt för att fira Jennie som blev 18 år nyssens. Vi var 27 personer till bordet och det var hur trevligt som helst! Och jag är säker på att Jennie är helnöjd med alla gratulationer och fina presenter. Ett par av våra gäster "stal" henne vid åttatiden, så nu sitter hon barnvakt & tjänar sig några kronor =). Hon har redan fått nya "bokningar" i veckan.
Vi blev också övertygade om att vi fattade rätt beslut i att bygga ut huset. Så skönt att ungarna har en "egen avdelning" att stoja i, och att vi vuxna kan umgås och dessutom höra vad vi säger varandra...:-)
Ja, det var verkligen jättetrevligt, som alltid!

Dagens stora positiva överraskning; En av mina goaste gamla kompisar var här idag, och efter typ en timme (eller kanske 2 ) släppte hon "bomben"! Vi kommer få nya grannar igen =) Det ska bli så kul att ni också flyttar ut, vi börjar bli ett stort roligt gäng här ute nu! Vilka "sammankomster" vi ska ha framöver =) Härligt!
Sparar mina dyrbara kräftor, ( som jag fått av min underbara Sofie=) tack igen=)) till en mysig kväll med dej! De måste ju nämligen delas med någon som har vett att uppskatta dom på samma sätt som jag =)

Dagens stora negativa insikt, som dock inte kom som en överraskning egentligen ; Jag "känner"en genuint elak människa. Har haft det på känn ett tag men har i min naiva enfald trott att sådana människor egentligen inte existerar. Jag vet nu dessutom att denna person uppriktigt njuter av vara elak. Nu mer än nå´nsin. Vad har jag att säga om det då?
Hur man betér sig stå i direkt relation till hur man mår. Krya på dej!
Jag vet att du smyger dej in här emellanåt...ja inte bara här, utan "här & där"! Jag vet också att allting inte går dej i händerna just nu... Nä, det hjälps inte! Jag kan inte låta bli att tycka synd om dej i alla fall! Försöker bli lite sur eller förbannad en stund ibland men...Det går inte! Du är tragisk och har inte självinsikt nog att förstå det. Det är ju faktiskt tragiskt på riktigt!
Ta du & rannsaka dej själv en aning en kväll, gör om & gör rätt! Då ska du se att saker & ting har en tendens att lösa sig till det bästa =) Good luck med det!!!

Ja, annars då? Jonas jobbar fullkomligen röven av sej i dess rätta mening. Har tappat flera kilon sista veckorna =) Olle är sjuk med hög feber. Han nämnde att Melker (skolkompis?) visst har svininfluensan....puh..
Känns ganska lustigt att tänka på. Kommer ni ihåg hur nyheterna rapporterade om den farliga influensan som hade dödat 3 personer i Mexico. & sen 10 personer i England. Tyskland några dödsfall, sen Danmark... Den kom bara närmare & närmare. När första svensken insjuknade följde jag läget på internet dag från dag från Rhodos.
Det verkar ju inte bli den epedimi, i alla fall just nu, som alla fruktat, men ändå känner jag flera personer (bl.a kollegor i Danmark, men också i släkten ) som antingen har den nu eller har haft den. Kusligt va?...kanske har jag en smittad i soffan just nu :-/..Lite paranoid blir man ju!

Eh.., i så fall är släkt & vänner smittade med efter idag!...& de´e´ju inte kul alls..:-(...
Kolla så knäpp man blir. Det är väl inte ovanligt att ungar blir förskylda & får feber??? Eller???.. Just det!!!

Hoppas ni har en skön lördagkväll, som jag =)

XD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0