Eländes elände....:-(....:-/....:-)

Jag är så nyfiken på vilka ni är som är här & läser =) Kan se på statistiken att ni tycker att jag & mitt liv & mina tankar är intressant, vilket gör mig glad. Men väldigt nyfiken. Ni är ju väldigt snåla med era kommentarer...=) Det har hänt en hel del här senaste veckan. En sak gör mig extra glad men jag kan tyvärr inte avslöja det - men ni som är mig nära i vardagen vet ändå! ;-) Det finns dock fortfarande moln på himlen här med. Idag har jag varit på akut lungröntgen, de ringde 11.25 och 12.05 var jag röntad & klar. Svaret fanns dessutom på reumatologen kl. 15.00 när jag var där. Sist tog det 3 veckor. Som sagt, allt går tydligen om man vill =) De (doktorerna som vet) har beslutat idag iaf att halvera min cellgiftdos. Jag är överlycklig att jag får behålla det, de ville nog ta bort det, men jag har så god effekt av det att jag absolut vill ha det. Biverkningarna. Ja de är jobbiga. Men ben/höfthelvetet är värre. Kanske att jag i framtiden kan få byta höftled. Men det ska ju fungera med mitt övriga liv/jobb med. Svårt beslut. Vill ju inte riskera att bli arbetslös. Men vill ju bli bra. Men det har ju spridit sig i kroppen, jag kan ju inte byta ut allt. Kanske bättre med tabletter & injectioner som håller mig på benen iaf. Ibland vet man bara vad som äär bäst för alla andra, men inte för sig själv. Lustigt! Ang. Lungrönten. Jag har i många år haft problem med min andning, och det har blivit riktigt illa sista veckorna. Det kan vara en biverkning på cellgifterna. Ska nu till en "häxdokor" och träna andningsteknik, och "fysiologcentrum???" för att kolla kraft/styrka och lungvolym. Kanske har jag kol? Cancer? Jag inbillar mej vadsomhelst just nu. Det som dom säger därinne är att jag ska "lyssna på kroppen" :-/ Haha, då skulle jag ju sova, dricka kaffe, äta chocklad & se på desperate housewifes jämt...:-) Så det låter jag bli! Vill ju ha ett liv iaf!!! Nog om elände! Nej, lite till förresten. Mamma.Det är det riktigt eländiga. Min älskade, pigga,trygga, goa mamma. Hon är inte densamma längre. Det har gått fort. Midsommarafton var hon här & allt var som vanligt. Det är svårt. Ja, alla har sitt helvete. Jag har mitt & du har säkert ditt. Men jag har även en massa glädjeämnen & positiva saker i mitt liv. Det har du med! Nu koncentrerar vi oss på det!! Eller hur =)) Kram! XD

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja håller med dig. Fokusera på det som är bra så känns det som är mindre bra alltid lite lättare att bära!!

2009-11-17 @ 12:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0