Sjuk!

Så tog jag mej då äntligen till HVC idag. Jag har mått tjyvtjockt i två veckor, förskyld så in i bänken. Ofattbart trött, har däckat i soffan varenda kväll vid sju - vaknat framåt tio för att typ duscha & gå & lägga mej igen. Har dessutom haft feber på kvällarna, säkert på dagarna med men då har allt gått av bara farten med ungar & jobb osv. Men så trött hela tiden.
Har skyllt det på Methotrxatet jag äter, det är ju cellgift så man blir trött & får nedsatt immunförsvar.
Men idag fick jag dock veta att jag gått med lunginflammation och dessutom har astma.
Jag har haft astma förr, men inte behandlats för det på minst 10 år.
Så nu ikväll, efter 3 pencellintabletter, känner jag hopp om livet igen....För några timmar se´n låg jag dock totalt utslagen i soffan - men jag reagerar alltid ganska snabbt på pencellin som tur är.

Jonas kom hem efter en vecka i norra Norge, dock utan bagage. Flög 4 gånger på hemvägen, så väskan blev kvar på Gardemoen i  Oslo. Tyvärr med hans bilnycklar & hemnycklar & andra ganska viktiga saker i...:-( Hoppas den kommer till rätta snart!

I morgon kommer familjen Gille hit & vi ska hugga granar & göra julgodis med barnen. Ska bli trevligt. Jonas ska dock börja dagen med ett parkärror till soptippen, den är väl öppen?

Har även fått göra en "aktutryckning" till Slomarps sjukhem i em. Mamma är dålig, och det är jättejobbigt att se vad som händer med henne. Allt har gått utför på några korta månader - detta trodde vi aldrig i somras.
Hoppas ändå att hon kan komma hit till oss en stund på julafton.

Dags att sova.

Sålänge.

XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0