Pip pip & pip igen....

Jag vet att man inte ska gnälla när folk visar att de bryr sej och tycker om en, men idag ska jag faktiskt göra det ändå!

Jo, för idag har min mobil "gone wild & crazy"!

Jag har mottagit inte mindre än 10 olika sms. Från 9 olika personer. Ja, nu är det väl i sig inte så ovanligt - det kan ju hända, och händer både dej & mej, både nu & då. Det är innehållet i smsén jag stör mej galet på.

Jag har bl.a fått;
- en strippande tomte
- en annan tomte
- en snögubbe med kram
- olika format av hjärtan, i vilket det står nå´t budskap, som Kram & God jul

Och i de allra flesta såná sms så står det nå´t som "skicka till alla du bryr dej om & till mej med om du bryr dej"!

Gjorde det med. De första 2-3 gångerna. Sen struntade jag i det. Och inte för att jag inte bryr mej, eler tycker om dej. Jag orka tyvärr bara inte. Nej, det var inte sant, jag hade fakiskt ingen lust.

Skicka mej hellre en personlig hälsning med något du vill skriva, än dessa jäkla mass-sms.

Jag funderar på vem eller vilka som sitter & komponerar ihop dessa sms. Och jag har en teori.
Jag tror att det måste vara folk som jobbar åt ex Telia, Telenor, Tre och allt fan vad de heter, för att de ska bli lite extra cirulation i sms-trafiken nu till jul. För då tjänar dom ju x antal kronor extra på det. De sitter där & fipplar ihop dessa olika " God Jul", "Gott Nytt År", "Kram", "Tycker om dej", "Skicka till 10st så får du allt du önskar dej, detta funkar jag lovar" "etc, etc, etc.

Vad vill jag säga då? Att ni ska sluta skicka? Nej, inte egentligen. Jag kan nog tycka att det är rätt kul ibland! Särskilt Nyår =) Men bli inte ledsna om jag inte skickar tillbaka till er. Jag lovar, mina vänner; ni är jätteviktiga för mej & jag älskar er ändå!

Sålänge =)

XD

Kommentarer
Postat av: Marie

ÅÅÅÅ ja VET hur du känner dej.... dessa kedjebrev gör en galen... skicka vidare annars e du ingen bra vän bla bla bla... likadant på mailen... är mycke roligare få ett personligt mail... har sagt till mina vänner ja ej vill ha kedjebrev men vissa bara skickar vidarebefodra i all hast förm... MEN DU nästa gång på MSN så får du mitt mobb nummer då kan du väl skicka nån rolig tomte till mej...

KRAM Marie J

GOD JUL om vi inte hörs innan men de gör vi säkert... PS: ska berätta en sak sen på MSN... hihi... eller två...

2009-12-16 @ 04:49:49
URL: http://fotbollsfrugan.blogspot.com/
Postat av: Tina

Nu blir jag nyfiken, är inloggad =)

2009-12-16 @ 18:08:24
URL: http://tinastruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0