Törs man hoppas..

...att det äntligen är vår nu? Idag skiner i alla fall solen utanför mitt kontorsfönster - och det är härligt!

Annars har jag faktiskt varit lite småirriterad denna vecka, över vissa människor och deras sätt att tänka. Eller eventuellt att inte tänka..
Att handlingar ger konsekvenser kan väl inte vara någon nyhet för någon, i synnerhet inte för vuxna människor. När sen konsekvenserna kommer, så väljer man - att istället för att ta tag i det, agera, reda ut på ett moget sätt, och ev rannsaka sig själv - istället utmåla sig som nåt slags offer, som blivit orättvist och taskigt behandlad. Jag är verkligen helt förundrad över vissa männinskors totala avsaknad av självinsikt. Eller är det brist på förmåga att se saker från en annan synvinkel eller perspektiv? Är det egoism? Inskränkthet? Ren och skär dumhet? Ja, jag har ingen som helst aning, men en sak har jag lärt mig; som man bäddar får man ligga! Och är man inte nöjd, så får man bädda om!! Bra så!

Annars. Ensam på kontoret denna vecka. Övriga på skidsemester i Branäs, som vi faktiskt tackade nej till. Varför kan man undra nu - hade varit skönt att komma ifrån. Men jag är ju ingen vinter & snömänniska. Fast ungarna hade nog gillat det..jaja..lite sent för second thoughts :-)

Håller på & grejar det sista i Olles nya rum, bara listerna kvar nu. Har skruvat möbler på kvällarna, blir så fint så! I helgen kör vi på med Emils. Kan faktiskt snart börja se slutet på detta projekt. Men vi har ju, som tur är, otaliga till på lut :-D som jag bara längtar att börja med! Som mitt nya, gammeldags skafferi. Lägga sten & plantera buskar i trädgården. Färdigställa garaget invändigt. Bygga ut stugan med sovrum och toalett. Fixa tvättstugan. Bygga bastuhus. Tapetsera om en del. Bygga garderoben. Ja, vi har & göra :-) Och annars får vi väl gå över till grannen och hjälpa till...Jonas & Matildha har nu fått klart med bygglov, så nu sätter det nog igång snart! Ska bli kul!

Nu, ut i solen med en kaffe, ( & en cig..tyvärr..)

Ha det ! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0