Ny vecka...

...och full av arbetslust! Har idag bl.a tagit ifatt 2 månaders bokföring, ett stort ok har fallit av mina ömma axlar :-)
Annars har denna ledighet varit välbehövlig, och underbart härlig! Suttit på altan med vinkokta musslor, gott vin & goda vänner :-), födelsekalas, grillad korv i Karmå´n, 4-hjulingar, hästridning - och det bästa av allt...Barnen är inflyttade och klara i sina nya rum!!! Och det blev dessutom bättre än vi kunde tänka oss! Olle & Emil fullkomligt älskar sina nya rum. Och Jonas & jag ser ett liv utan fullt med barn i sängen, och därmed en god natts sömn som en kanske inte helt ouppnåelig utopi, framför oss.
Och jag har dessutom smygkastat massor trasiga leksaker etc.
Det är nämligen så att Olle lider av nån slags samlarmani. Jag tror det kan vara ärftligt, då han har en farmor som har det mesta, och då menar jag verkligen det mesta(!) i källaren ;-) Olle i af, sparar t.o.m på omslagspappren på kinderäggen, kvitton, pinnar  .. jo, det är sant! Nu sov de i af en natt i Motala så då passade jag på att gå loss på okompletta bilbanor, hjullösa småbilar, enarmade robotar, trasiga spel & pussel...Ja, Olle skulle bli helt förtvivlad om han bara visste... Som tur är har han inte saknat något än iaf! :-)
Jennie har också flyttat, från stugan & in i huset igen ;-) Hennes rum har också blivit jättemysigt. Tydligen lite trött idag, första skoldagen efter lovet - hon gick & la´sig för kvällen kl 17.00! Vaknar förmodligen halv tre inatt, utvilad o pigg :-D.

Finns dock något litet moln på himlen, som vi allvarligt måste fundera lite över. Vet inte om det är ett grått regnmoln, eller ett vitt "bomullsmoln" ännu... Svårt att avgöra ibland :-/ Återkommer närmare. Kanske.

Tv time! Dubbelavsnitt av Desperate Housewifes ;-)

See You!

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0