Attention; Jehovas Vittnen

Jag är bara så otroligt irriterad!
Vår igen och nya attacker och anfall....
Sen vi flyttade ut hit på landet för 4-5 år sedan har vi fått otaliga(!) besök från er. Förra sommaren spatserade ni helt fräckt omkring i trädgården när jag kom hem. Kanske har ni på något av era möten konstaterat att därute, i skogen i Ullekalv, bor det några "lost souls" som vi måste rädda. Eller?
Alltid samma sak. En bil kommer insmygandes i 2 km i timmen. Parkerar. I bilen sitter 2 personer, oftast en man och en kvinna. Det tar nå´n minut. Kanske kollar ni in det yttre,spanar och och fiffilurar lite över vad för slags människor som bor här. Lägger upp taktik...ok, här attackerar vi från östra flanken, altandörren står halvöppen och det ser mer välkomnande ut än den helstängda ytterdörren... Vid det laget har jag oftast hunnit ut för att kolla vem det är. Kanske någon god vän?Någon som kört fel och behöver hjälp att hitta vägen nå´nstanns? En släkting från Amerika vars farfarsfar utvandrade för 100 år sen, som nu är i faggorna för att hitta eventuella anhöriga? Postkodmiljonären, som vill förvarna om storvinst med Tv-inspelning på fredag? Nej för helvete......!!!
En person stiger i sakta mak ur bilen. Bara det är ju lustigt. Är man på väg för att leverera exklusiv information som ska rädda både dig som individ, och världen i övrigt ( eller, just det - den går ju under), så borde man väl för fan hoppa, gädjeskutta ur bilen, efter att ha anlänt i 70 pinn med en bestämd tvärnit! nejdå, inte här inte...
Den andra person, som sagt oftast kvinna då- och märkvärt yngre än mannen,  sitter kvar. Tittar inte ens upp, har nog en intressant bok i knä´t kanske? Man kan även tolka det som att hon skäms. Eller är extremt underlägsen.
Mannen iaf, promenerar lugnt emot mig, medan han intresserat tittar sig omkring. Kollar in barnen som nyss hoppat vilt på studsmattan, men nu plötsligt sitter stilla i tyst avvaktan.
M -Trevligt ställe ni har här. Skönt för barnen att kunna springa här. Ute på landet, hm.. (alltid ett block och broschyrer under armen)
T -Ja, det fanns ju en tanke med at vi byggde här. ( samtalet har knappt börjat, men jag kan själv höra min fientliga underton) så jag fortsätter, - kan jag hjälpa dej med nå´t eller?
M - Nja, vi åkte ner hit, såg ju från vägen att det låg ett hus här nere,  hmm..
T - ja, just det, vad vill du då???
M - Jag skulle vilja prata lite, jag har ju här en liten...
T - Jaha. Jag är inte intresserad. Idag heller. Faktiskt!
M - Det säger du, men det är ju ..
T - NEJ. Tack!
M - Men någon tro har du ju säkert, alla brukar tro på något och jag skulle vilja visa dettablablabla
T - NEJTACK!! Min eventuella tro behåller jag helst för mig själv och det får du både acceptera och respektera. Var snäll att åk härifrån nu!
M - Menblablabla
T - ??!!'#¤/))
M- Ja jo det är ju du som väljer...blablabla..räddas..blabla..undergångblablabla
Det slutar för det mesta på samma sätt. Man måste vara direkt otrevlig för att ni ska fatta och ge er iväg! Och barnen sitter kvar med vidöppna ögon, som att de för en minut snuddat vid den Stora Faran.

Jag är faktiskt en ganska modern och samhällsintresserad människa. Är lite insatt i mycket, och tillgodogör mig gärna åsikter och information från människor omkring mig i olika frågor. Ni kan lita på att om jag någonsinn, för bara en kort stund, skulle få religösa bryderier, så kommer jag till er för att se vad ni har att erbjuda. Frågar.Söker information,ifrågasätter, jämför, vänder och vrider. Precis som jag gör när det gäller mitt elabbonemang. Mobiltelefonbyte. Kabel-tv utbud. Internetleverantör. Och jag kommer förmodligen starta med en rivstart, komma  infarande på parkeringen i 70 knyck, och stanna med en bestämd tvärnit.
Som ni ser har ert marknadsföringsprogram haft totalt motsatt verkan här, och jag skulle vara tacksam om ni tog upp det på något av era möten. Att ni ska undvika att köra ner på den där jävliga & håliga grusvägen, till det där huset som visst Gud glömde. Acceptera kanske att det bor lost souls out there, och koncentrera er på annat, eller eventuellt andra. Se helst bara till att det är friska människor, vid sina sinnens fulla bruk ni vänder er till. Fatta att ett nejtack verkligen är ett nejtack!! så har jag ingen åsikt, och inget problem med er, er tro och fast övertygelse. Ni får, som alla andra, gärna tro på älvor & troll om ni vill. Gärna för mig! Men annars...
Annars ska ni inte bli förvånade eller alltför överraskade om ni kanske hittar mig svansandes i era lokaler en solig fredag efter jobbet. Jag går kanske omkring där och kikar och fiffilurar lite över vad ni kan vara för människor. Det är nämligen som så, att jag själv också har massor med tankar, åsikter och övertygelser. Och kanske jag bestämmer mig för att dela med mig och sprida mina budskap hos er också? Översätta svåra ord kanske. Som respekt. Integritet. Fingertoppskänsla. Jag ska villigt erkänna att jag har god lust!
För två år sedan ringde jag och bad er låta min gamla mamma vara ifred. Då hade hon haft fyra besök från er på två veckor, och tillochmed en fot i dörrhålet när hon ville stänga. Nu börjar faktiskt mitt tålamod ta slut!
Så please, lämna oss ifred. Det är lugnast för alla parter här. Jag lovar!

Bra så!

See You! ;-)

Kommentarer
Postat av: Hasse

Jag har inte velat säga något....Men jag tror tror att Jonas är överstepräst där och det är lärjungar som kommer.......... Jag brukar hota dom som plingar på hos mig att jag skickar Ärkemaran efter dom....och ingen har kommit tillbaka..!!



Kram på dig

2009-04-23 @ 22:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0